Saturday, April 25, 2009

Jimat atau Kedekut

Emmmm, tiba-tiba aku terasa mcm nak menulis lak pagi nie. Topiknya jimat atau kedekut. Aku rasa, aku seorang yang penjimat. Tapi orang lain mentafsir aku sebagai kedekut. Yang mana satu yang betul? Whatever la. Tapi secara peribadi, aku mempunyai impian dan harapan yang cukup tinggi. Yang paling penting, kalau ditakdirkan aku dah takde, wife dan anak2 dah ada tempat tinggal yang selesa, keter yang selesa dan simpanan yang boleh digunakan. Alhamdulillah, setakat ni rasanya aku dah mencapai sebahagian besar impian aku. Rumah dah ada, family yang bahagia dah ada, keter dah ada. Insya-Allah, hujung tahun ni, satu lagi impian aku akan tercapai. Semoga Allah permudahkan urusan aku. Lepas ni, aku dah malas nak simpan duit lagi. Aku nak enjoy duit gaji aku. Tapi semua ni tak dapat dicapai dengan mudah. Banyak dugaan yang aku lalui dan banyak perkara yang aku korbankan. Biarlah ia menjadi kenangan aku sebagai seorang pejuang.

No comments:

Post a Comment