Tuesday, October 6, 2009

Kerja

Ni pulak nak citer pasal kerja. Ada kerja, ada gaji. Tapi aku pernah merasa, kerja 4 bulan, dapat tak sampai 2 bulan gaji. Bongok tol orang yang suka menganiaya orang mcm nie. Betapa susahnya hidup aku masa tue, Allah jer la yang tau. Nasib baik wife keje, ada gaji. Kalau tidak, nak makan apa pun tak tau. Cuma masa tu rasa tertekan sangat pasal nak raya. Nasib baik persiapan dah dibuat awal. Kurang la sikit beban.

Bayangkan pulak kalau time tu takde saving, perghhhh. Alangkan ada gaji tapi takde saving pun sakit, lagi lak kalau takde gaji then takde saving. Camner? Makan roti lo. Masa tu rasa pressure sangat. Nasib baik geng citra club ramai masa tu yang berkongsi simpati. Ada gak yang offer nak bagi pinjam duit, tapi aku tolak dengan baik. But, I'm really appreciate that. At least, aku rasa masih ada kengkawan yang sudi kongsi susah dengan aku. Rasanya, family aku takde yang tau susahnya aku masa tue. Malas nak cerita dengan diorang.

Now, Hanafi face the same problems. Dipaksa berhenti oleh company dia, dengan cara yang amat lah bodoh. Company write a resign letter onbehalf of staff. Gampang tol perangai. Kalau bagi compensate, lain jugak la citernya. Nilah perangai manusia zaman sekarang. Ramai tol orang yang bodoh dapat jadi pemimpin. Tak kiralah, politik ker, company ker. Sama jer. Sudahnya menyusahkan ramai orang. Tak tau la adik aku ni ada saving ker tak, gaji wife dia besar ker tak, dapat ker tak cari kerja lain dengan cepat. Harap2 masalah dia tak lama. Wish you all the best.

Kalau ikut hati, panjang nak citer. Tapi tiba2 rasa mengantuk pulak. Nak tido sekejap. Sambung lain kali. Adios....

No comments:

Post a Comment