Tuesday, July 7, 2009

Pembelian Terbaru....

Ni cerita pasal bola yer. Pasal team kesayangan aku yang dah jual Cristiano Ronaldo ke Real Madrid tu ler. Sebagai pengganti, MU dah beli 3 player. Michael Owen (striker), Gabriel Obertan (winger) dengan Antoio Valencia (Winger). Harap2, dengan pembelian 3 pemain ni, dapat memantapkan jentera serangan MU yang pasti agak goyah dengan ketiadaan Ronaldo dengan Tevez. Tapi dengan barisan pemain yang sedia ada, aku takde la goyah sangat untuk season depan. Once again, football is a team game, not individual game. Ronaldo masa main untuk Portugal pun tak sebagus mana. Walaupun tanpa pemain terbaik dunia, aku yakin MU masih mantap untuk memberikan cabaran kepada pasukan lain dalam EPL.

Citer pasal belian baru MU, Owen player yg selalu cedera. Ramai yang terkejut bila MU menandatangani player nie sebab injury histpry dia memang teruk. Tapi MU dapat player ni free dan dia pun ada track record yang bagus. Mungkin dengan peluang yang diberikan, Owen boleh kembali kepada prestasi dia dulu.

Valencia pulak, sebelum ni main untuk Wigan. Dia ni laju gak larian dia dan selalu mengkucar kacirkan pertahanan lawan. Rasanya, dia boleh isi tempat Ronaldo. Walaupun mungkin tak sehebat Ronaldo, tapi saper tau. Eleh, dulu masa Ferguson sin Ronaldo, sorang pun tak kenal dia. Sekang jer dah jadi terkenal dan terlupa jasa orang yg pernah gilap bakat dia. Biasa la kan.

Citer pasal Gabriel ni pulak, aku tak kenal pun mamat nie. Tapi yang aku tau, dia main untk Bordeux kat liga France sebagai midfielder. Beli pun tak mahal mana, 8 juta pound jer. Harap2, mamat ni macam masa Ferguson beli Evra dengan Vidic dulu. Beli murah, takde saper kenal, tapi sekang jadi tonggak MU kat defend. Good luck for Gabriel.

That's all for now. Kalau ada any news, aku update lagi.

No comments:

Post a Comment