Friday, June 12, 2009

Akhirnya Ronaldo Ke Real Madrid

Selepas hampir 2 tahun RM memburu CR dari MU, akhirnya MU menerima tawaran RM untuk membeli CR dengan harga 80 juta pound yang juga merupakan rekod perpindahan termahal dalam sejarah pembelian pemain bolasepak. Daripada seorang pemain yang langsung tidak dikenali, SAF berjaya mengasah bakat yang ada pada CR untuk menjadikannya sebagai pemain bintang.

Malangnya, CR tidak mengenang budi SAF apabila membuat permohonan untuk berpindah ke RM sejak last season. Bagi aku, aku gembira dengan berita ni sebab aku dah lama bosan membaca pasal CR ke RM dalam paper hampir saban hari. Lagak pun dah macam diva.

Ramai kengkawan yang menyokong pasukan lain seronok dengan berita nie. Semua membunga harapan yang season depan ada chance la team depa nak menang piala. Tapi seperti sebelum-sebelum nie, setiap star yang pergi tidak memberikan kesan yang besar pada MU. Ada jer player lain yang bakal menonjol. Tapi next season, kita tak tau saper. Mungkin Macheda, Wellbeck, Nani, Anderson, Rooney or saper-saper jer. Harap2 MU mampu memberikan saingan yang hebat untuk next season.

To CR, thanks for your contribution during your spell for 6 years at MU. We wish you all the best at new club with new challenge.

No comments:

Post a Comment